Embedded Systems Engineering komt terug als zelfstandige HBO opleiding!

Zeer goed nieuws!

In 2016 werd onze opleiding om politieke redenen samengevoegd met de zusteropleiding Elektrotechniek, terwijl er geen operationele of didactische redenen waren om dit te doen.

Alhoewel de samenwerking met onze Elektro collega’s goed en productief was stonden wij niet onverdeeld positief tegenover de samenvoeging. Onze zelfstandige ESE opleiding was uniek in het HBO landschap en behoorde tot de beste middelgrote HBO opleidingen van Nederland. Bovendien bleek dat onze afgestudeerden zeer gewild waren bij bedrijven en werkgevers, die zelf ook zeer positief tegen onze opleiding aankeken .

DE NSE trofee
In 2012 kenden studenten via de Nationale Studenten Enquete ons de erkenning “Beste middelgrote HBO opleiding van Nederland” toe

De samenvoeging leidde niet tot de gewenste schaalvergrotingsvoordelen. Wel zagen wij dat de ESE variant van de Elektrotechniek/ESE opleiding niet meer zo zichtbaar was naar buiten als voor de samenvoeging. Gelukkig zag onze directie dit ook en besloot tot een heroprichting van de opleiding.

Vorige week werd de heroprichting goedgekeurd, en daarmee werd duidelijk dat vanaf het komende schooljaar (2021-2022) Embedded Systems Engineering weer een onafhankelijke opleiding binnen het domein Engineering op de HAN zal zijn! Kom dus ook ESE studeren, want het is geweldig leuk en heeft uitstekende perspectieven.

Studenten kunnen zich binnenkort gaan inschrijven voor onze oude-nieuwe opleiding in de volgende varianten :

• Voltijd Nederlandstalig
  • Voltijd Engelstalig
  • Deeltijd

Alle informatie over de ESE opleiding is te vinden op de ESE voorlichtings URL.

Voor meer informatie kan een informatie worden opgevraagd bij het HAN voorlichtingscentrum.